Dit pas – dit ansvar
Dit pas skal være gyldigt mindst 6 måneder efter visummets udløbsdato. Vi kan guide dig, hvordan du får det forlænget u/b meget hurtigt.
Der skal være mindst 2 ledige sider i passet.
Dit pas må ikke være krøllet eller have været igennem vaskemaskinen, det accepterer konsulatet ikke.
Hvis du har mere end et pas, så sørg for at det er det rigtige, som vi får søgt til.
Ansøgning
Det er vores ansvar, at ansøgningsskema er udfyldt korrekt. Er der fejl i skemaet, sørger vi for, at det bliver rettet på stedet.
Foto
Det er dit ansvar, at fotoet er korrekt:. Tjek evt. her.
Har du sendt os et billede, fx en selfie, er det vores ansvar, at fotoet bliver godkendt.
Invitation
Er det din inviation, er det dit ansvar.
Har vi sørget for inviation til dig, er det vores.
Rejseforsikring
Det er dit ansvar og pligt, at du er rejseforsikret. Vi tjekker, at din forsikring har alle nødvendige oplysninger.
Udstedelse af visum og evt. fejl
Det er ALENE KONSULENS AFGØRELSE, om du får visum. Også selvom din ansøgning i første omgang er godkendt på konsulatet.
Hverken konsulatet eller vi betaler gebyret tilbage, hvisansøgningen efterfølgende bliver afvist.
Hvis konsulatet laver en fejl eller afvigelser i dit visum i forhold til ansøgningen, er vil vi straks bede om at få det rettet, når det er os, der henter dit pas med visum. Og dit ansvar, hvis det er dig, der henter pas med visum.
Forsinkelse af visum
Det er ALENE KONSULENS AFGØRELSE, om du får visum til tiden. Vi er derfor ikke ansvarlig for eventuelle følgevirkninger/-omkostninger.
Hvis vi henter dit pas med visum, og det er forsinket, spørger vi til at få det udleveret snarest muligt. Er det forsinket, kontakter vi og informerer dig.
Hvis du henter pas med visum og det er forsinket, må du aftale, hvornår du så kan få dit pas.
Aflysning/afbestilling af visum
I tilfælde af, at du bliver nødt til at aflyse visumansøgningen, efter vi har modtaget samtlige oplysninger fra dig, og vi har udfyldt alle nødvendige dokumenter, fx ansøgningskema, invitation mv, men endnu ikke søgt på visumcentret, tager vi et aflysningsgebyr på 325 kroner.
Er dit visum søgt på konsulatet, og du bliver nødt til at afbryde ansøgningen for at få pas retur, er det fulde beløb for visum tabt, og du bliver nødt til at søge helt forfra, hvis du har brug for visum.
Hverken konsulatet eller vi betaler gebyret tilbage, hvis det skulle ske.
Korrektur på visum/korrekt visum
Vi læser altid korrektur på visummet, inden vi udleverer eller sender passet til dig. Skulle du alligevel opdage en fejl, så kontakt os med det samme.
Vi kan ikke gøres ansvarlige for fejl, der er gledet vores øjne forbi.
Pas retur med visum
Vi har ansvar for, at passet afleveres til aftalt tid og sted. Hvis du ønsker, at vi skal sende dit pas retur med GLS, sørger vi for dette og får trackingnummer.
Hvis du ønsker, at vi skal sende dit pas med en hvilken som helst tredjepart, fx PostNord, sørger du selv for kuvert og frankering, og vores ansvar slutter med kvittering for forsendelsen. Resultat af tredjeparts håndtering, kan vi ikke gøres ansvarlige for. Heller ikke evt. følgeudgifter.
GDPR
De personoplysninger, vi indsamler om dig som kunde, behandles i overensstemmelse med persondataloven