Ansvar – dit og mit

Når vi hjælper dig med visum, har vi selvfølgelig en stor del af ansvaret.

Her kan du præcis se, hvem af os der har ansvar for hvad

Dit pas

Dit pas skal være gyldigt mindst 6 måneder efter visummets udløbsdato. Vi kan guide dig, hvordan du får det forlænget u/b meget hurtigt.

Der skal være mindst 2 ledige sider i passet.

Dit pas må ikke være krøllet eller have været igennem vaskemaskinen, det accepterer konsulatet ikke.

Hvis du har mere end et pas, så sørg for at det er det rigtige, som vi får søgt til.

Ansøgning

Det er vores ansvar, at ansøgningsskema er udfyldt korrekt. Er der fejl i skemaet, sørger vi for, at det bliver rettet på stedet.

Foto

Det er dit ansvar, at fotoet er korrekt: fra en fotohandler eller –automat. Det skal være i farver med lys baggrund og må ikke være ældre end 6 måneder. Tjek evt. her.

Har du sendt os et billede, fx en selfie, er det vores ansvar, at fotoet bliver godkendt.

Invitation

Det er vores ansvar, at invitationen er korrekt, med mindre, at det er dig selv, der har leveret den. Har vi hjulpet dig med din egen invitation, er det vores ansvar, hvis den ikke er korrekt.

Hvis ministeriets FMS-invitation er forkert, er vi uden ansvar – også for den evt. Forsinkelse af visummet kan medføre, men vi sørger for at skaffe en ny, så hurtigt det er muligt.

Rejseforsikring

Det er dit ansvar og pligt, at du er rejseforsikret. Vi sørger for at aflevere et brev fra dit forsikringsselskab, der bekræfter, at du (dit navn som i passet) er dækket i rejseperioden og på rejsestedet. Vi kan redde situationen på stedet, hvis der skulle være fejl.

Udstedelse af visum og evt. fejl

Det er ALENE KONSULENS AFGØRELSE, om du får visum. Også selvom din ansøgning i første omgang er godkendt på visumcentret. Dit visum KAN BLIVE FORSINKET ELLER FORHALET af konsulatet, hvilket vi ikke kan gøres ansvarlig for.

Hvis konsulatet laver en fejl eller afvigelser i dit visum i forhold til ansøgningen, vil vi forsøge at få det rettet med det samme eller hurtigst muligt. Typisk til dagen efter.

Ingen af disse tilfælde kan vi ikke gøres ansvarlig for. Heller ikke for de evt. følgeudgifter, det kan medføre.

Hverken visumcentret, konsulatet eller vi betaler gebyret tilbage, hvis det skulle ske.

Aflysning/afbestilling af visum

I tilfælde af, at du bliver nødt til at aflyse visumansøgningen, efter vi har modtaget samtlige oplysninger fra dig, og vi har udfyldt alle nødvendige dokumenter, fx ansøgningskema, invitation mv, men endnu ikke søgt på visumcentret, tager vi et aflysningsgebyr på 325 kroner.

Er dit visum derimod allerede ansøgt, og du bliver nødt til at afbryde ansøgningen for at få pas retur, er det fulde beløb for visum tabt, og du bliver nødt til at søge helt forfra, hvis du har brug for visum.

Korrektur på visum/korrekt visum

Vi læser altid korrektur på visummet, inden vi udleverer eller sender passet til dig. Skulle du alligevel opdage en fejl, så kontakt os med det samme.

Pas retur med visum

Vi har ansvar for, at passet afleveres til aftalt tid og sted. Hvis du ønsker, at vi skal sende dit pas retur med GLS, sørger vi for dette og får trackingnummer.

Hvis du ønsker, at vi skal sende dit pas med en hvilken som helst tredjepart, fx PostNord, sørger du selv for kuvert og frankering, og vores ansvar slutter med kvittering for forsendelsen. Resultat af tredjepart, kan vi ikke gøres ansvarlige for. Heller ikke evt. følgeudgifter.

Aflevering af pas

Vi beder om kvittering hos modtageren, når vi afleverer pas. Er passet aftalt afleveret, og det ikke er muligt at få kvittering, fx i postkasse, i tom reception, i brevsprække o.lign., er det ikke længere vores ansvar, hvad der herefter sker med passet.

GDPR

De personoplysninger som vi indsamler om dig i den egenskab som kunde, behandles i overensstemmelse med persondataloven